سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + http://www.samdhprint.com
  • + چاپ دیجیتال فوری در تهران

چاپ پارچه فرآیند استفاده از رنگ به پارچه در الگوها یا طرحهای مشخص است. در پارچه هایی که به درستی چاپ شده اند ، رنگ با الیاف پیوند خورده است ، بنابراین در برابر شستشو و اصطکاک مقاومت می کند. چاپ منسوجات مربوط به رنگرزی است اما در رنگرزی صحیح کل پارچه به طور یکنواخت با یک رنگ پوشانده می شود ، در حالی که در چاپ یک یا چند رنگ فقط در قسمت های خاص و در الگوهای کاملاً مشخص بر روی آن اعمال می شود.

 

در چاپ می توان از بلوک های چوبی ، استنسیل ، صفحات حکاکی شده ، غلتک یا صفحه ابریشم برای قرار دادن رنگ روی پارچه استفاده کرد. رنگهای استفاده شده در چاپ حاوی رنگهای غلیظ شده برای جلوگیری از پخش شدن رنگ توسط جاذب مویرگی فراتر از محدوده های یک الگو یا طرح است.

 

چاپ یک فرآیند تزئین پارچه های پارچه ای با استفاده از رنگدانه ها ، رنگ ها یا سایر مواد مرتبط به شکل الگو است. اگرچه ظاهراً از نقاشی دستی پارچه ها ایجاد شده است ، اما چنین روش هایی از قدمت زیادی نیز برخوردار هستند. شواهدی از چاپ در هند در طول قرن 4 قبل از میلاد وجود دارد و یک چاپخانه با قدمت حدود 300 سال م در قبرستانهای آخمان در مصر علیا کشف شده است. منسوجات چاپ شده قبل از کلمبیا در پرو و مکزیک یافت شده است. چاپ پارچه بسیار پیچیده شده است و مهارت های بسیاری از هنرمندان و طراحان را درگیر کرده است.

 

چاپ روی پارچه تبلیغاتی

چهار روش اصلی چاپ پارچه چاپ بلوک ، غلتک ، صفحه و چاپ انتقال حرارت است. در هر یک از این روش ها ، استفاده از رنگ ، معمولاً به صورت خمیر غلیظ شده ، با تثبیت ، معمولاً با بخارپز یا گرم کردن ، و سپس از بین بردن رنگ اضافی با شستشو ، به دنبال دارد. سبک های چاپ به عنوان مستقیم ، تخلیه یا مقاومت طبقه بندی می شوند. در چاپ مستقیم ، خمیرهای رنگی مستقیماً روی پارچه چاپ می شوند. برای چاپ تخلیه ، پارچه ابتدا با رنگ زمینه رنگ می شود ، که توسط واکنش دهنده ها یا مواد کاهنده حمل شده در خمیر چاپ از بین می رود. این عمل ممکن است طرح تخلیه شده را روی زمینه رنگی سفید نشان دهد ، اگرچه خمیر چاپ نیز ممکن است حاوی مواد رنگی باشد که توسط عامل تخلیه از بین نرفته و یک طرح رنگی تولید می کند. در فرآیند مقاومت ، پارچه ابتدا با ماده ای به نام مقاومت چاپ می شود و این مناطق چاپ شده را از پذیرش رنگ محافظت می کند. وقتی پارچه رنگ می شود یا رنگدانه پر می شود ، فقط قسمتهایی که با مقاومت چاپ نشده اند رنگ می شوند. استفاده ویژه از این روش ، ایجاد جلوه های شکننده ، چاپ پارچه با مقاومت و پس از آن درمان با سود سوزآور است.

 

چاپ بلوک

بلوک های چوبی ، با حکاکی برجسته ، از تکه های جامد چوب یا با چسباندن چوب های دانه نزدیک با آنهایی که ارزان تر هستند ، ساخته می شوند. وقتی طرح ها شامل مناطق وسیعی می شوند ، این ها فرو رفته و فضای آن با نمد پشم سخت پر می شود. خطوط ریز معمولاً با نوارهای مس ساخته می شوند و سایر اثرات با نوارهای مسی که با نمد درهم آمیخته اند ، بدست می آیند. برای تسهیل ثبت چاپهای پی در پی یا چاپ ، هر بلوک دارای چندین پایه پیچ است که به طور همزمان با نقاط کاملاً مشخص شده در الگو تنظیم شده اند. پارچه روی میز چاپ شده با چندین ضخامت پارچه یا پتو چاپ شده است ، و کل آن را با یک ورق ضخیم از لاستیک مصنوعی محکم کشیده شده پوشانده اید. پارچه ای که چاپ می شود روی لاستیک پهن می شود ، یا در موقعیت آدامس قرار می گیرد یا به پارچه پشتی متصل به میز سنجاق می شود. رنگ به طور مساوی به بلوک زده می شود ، و الگو را روی پارچه ای که برای چاپ چاپ می شود ، استفاده می شود ، با استفاده از دسته یک چکش کوچک سنگین ، یا کمک به نفوذ خمیر. سپس رنگ بیشتری به بلوک اعمال می شود و فرایند با استفاده از پایه پیچ تکرار می شود تا ثبت واقعی انجام شود. پس از اینکه پارچه به طور کامل با یک رنگ چاپ شد ، سایر رنگ ها به همان روش اعمال می شوند تا زمانی که طرح کامل شود. اگرچه چاپ بلوکی برای استفاده تجاری بسیار پرزحمت و پرهزینه است ، اما زیباترین چاپ ها به این روش انجام شده است.

 

چاپ صفحه نمایش

چاپ صفحه ممکن است یک کار دستی یا فرایند اتوماتیک دستگاه باشد. پارچه را ابتدا روی میز چاپ می گذارند ، آن را در جای خود قرار می دهند یا به خاکستری پشتی می چسبانند ، و سپس طرح را از طریق صفحه ای ساخته می شود که از گاز ابریشم یا نایلون روی یک قاب چوبی یا فلزی کشیده شده است ، که روی آن طرح برای یک رنگ است تولید مثل شده است. این معمولاً یک فرآیند عکاسی است ، اگرچه نقاشی دستی با یک رنگ مسدود کننده با مقاومت مناسب یک گزینه است. صفحه ای روی پارچه روی میز در برابر توقف ثبت نام قرار می گیرد که از تطبیق دقیق الگو اطمینان حاصل می کند. خمیر چاپ روی لبه صفحه نمایش نزدیک به اپراتور ریخته می شود و با استفاده از چسب بر روی سطح صفحه پخش می شود تا رنگ از قسمت های باز رد شود. صفحه نمایش منتقل می شود تا زمانی که یک رنگ به پارچه زده شود. برای استفاده از رنگ های دیگر ، این فرایند با صفحه های مختلف تکرار می شود.

 

با اهمیت روزافزون چاپ صفحه ، کار دستی تا حد زیادی با روشهای مکانیکی جایگزین شده است. در بعضی از ماشین آلات ، صفحه نمایش آنها مسطح است ، مانند چاپ دستی. دیگران از صفحات چرخشی استفاده می کنند.

 

چاپ انتقال حرارت

محبوبیت پارچه های پلی استر منجر به ایجاد شکل کاملاً جدیدی از چاپ شد: چاپ انتقال حرارت ، که الگو را روی رنگ کاغذ با رنگ های دقیق انتخاب شده چاپ می کند. سپس کاغذ را با عبور دادن این دو با هم از طریق یک نوع تقویم گرم به پارچه می زنند و الگو را از یکی به دیگری منتقل می کنند. این روش امکانات جدیدی را ایجاد می کند ، مانند تولید جلوه های نیم بند.

 

در تمام چاپ های پارچه ای ، طبیعت و به ویژه ویسکوزیته خمیر چاپ مهم است و غلیظ کننده های استفاده شده باید با تمام اجزای دیگر سازگار باشند. برای روشهای متداول ، غلیظ کننده ها واکنش دهنده هایی مانند نشاسته ، کتیرای صمغی ، آلژینات ها ، اترهای متیل سلولز و سدیم کربوکسی متیل سلولز هستند. انواع مختلفی از رنگ را می توان استفاده کرد ، از جمله رنگهای مستقیم پنبه ای ، گلدان گلدان ، غیرفعال و واکنش پذیر و همچنین رنگ های رنگدانه ای. اکثر رنگها با بخار دادن یا پیری ، با استفاده از روش دسته ای یا مداوم برطرف می شوند و ثابت شدن سریعتر با پیری چشمک زن انجام می شود - به عنوان مثال ، با استفاده از ماشین آلات کوچکتر ، مدت زمان بخار دهی کوتاهتری فراهم می شود. پس از بخارپز کردن ، پارچه باید کاملاً شسته شود تا رنگ و ضخیم کننده شل از بین برود ، از ثبات مالش اطمینان حاصل شود.

 

بیشتر مواد نساجی را می توان بدون پیش تصفیه خاص چاپ کرد ، اما پارچه های پشمی به طور کلی قبل از چاپ کلر می شوند. تاپس (الیاف پشم موازی بلند) که به صورت راه راه چاپ می شوند ، برای جلوه های مخلوط استفاده می شوند و تارهای چاپی جلوه های سایه ای ایجاد می کنند. فرش های تافتی با روشی طراحی می شوند که برای اطمینان از نفوذ خوب طراحی شده است.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 ویژگی های...       چاپ مش و...

مشخصات مدیر وبلاگ

آرمان [0]

در این وبلاگ در مورد چالش های انواع متفاوت چاپ صحبت میکنیم و اینکه چه نوع چاپ هایی و از چه نوع طیف رنگ هایی استفاده بشه بهتره. پس با ما همراه باشید.
ویرایش

دوستان

فیلم ساخت لایت باکس آلومینیومی چاپ دیجیتال چاپ دیجیتال حرفه ای چاپ دیجیتال ارزان چاپ دیجیتال فوری چاپ دیجیتال تهران قیمت چاپ دیجیتال چاپ دیجیتال چیست چاپ دیجیتال کتاب انواع چاپ دیجیتال چاپ ارزان چاپ فوری چاپ بنر چاپ بنر ارزان چاپ بنر فوری سفارش چاپ بنر قیمت چاپ بنر چاپ بنر تهران چاپ دیجیتال بنر چاپ بنر تبلیغاتی انواع بنر فوم برد چاپ فوم برد تخته شاسی چاپ تخته شاسی فضای داخلی چاپ فضای داخلی چاپ بک لایت تابلو بک لایت چاپ گلاسه کاغذ عکاسی چاپ کاغذ عکاسی چاپ روی بوم چاپ متالایز فضای خارجی چاپ فضای خارجی کاغذ دیواری چاپ کاغذ دیواری چاپ پارچه چاپ روی پارچه مرکز چاپ پارچه چاپ مش چاپ فلکس کارت ویزیت چاپ کارت ویزیت چاپ روی سنگ چاپ کاغذ چاپ کاتالوگ چاپ بروشور چاپ تراکت چاپ عکس چاپ روی تیشرت چاپ بنر تولد چاپ بنر تسلیت چاپ روی کاشی تابلو فلکس چاپ فلز euro-math-soc.eu wiki.sirrus.com.br nadrewiki.ethernet.edu.et www.p2pjd.com vtservices85.fr sualaptop365.edu.vn www.mlr.aaf.pl در مورد تابلو فلکسی بخوانید دوره آموزش سئو دیجیتال مارکتر کیست
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ