سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + http://www.samdhprint.com
  • + چاپ دیجیتال فوری در تهران

 

بک لایت چه است و چه طور بک لایت تلویزیون را تعمیر کنیم ؟ 

برای نمایش تصاویر در 4 گوشه‌ی تلویزیون‌ها , قطعاتی کنار نیز قرار گرفته شده‌است , که در صورتی‌که یکی‌از این قطعات در انجام وظیفه‌ی خویش با اختلال رو به رو شود , تصاویر به خیر کهن پخش نخواهد شد . یکی‌از این قطعات اساسی که نمایش تصویر را بر عهده دارااست , بک لایت اسم داراست . خوب تر است پیشین از هر چیزی بدانید چاپ بک لایت چه می‌باشد , چه وظیفه‌ای بر عهده داراست و به چه شکل می‌توان علت فساد و اختلال بک لایت را متوجه شد و با علت و طرق رفع خلل آن هم آشنا گردید     .

بک لایت تلویزیون چه میباشد


در صفحه ها نمایشگر     LCD , تصویر ساخت شده روی پنل دستگاه به خودی خویش دارنده مبداء نوری نیست و برای این‌که تصویر تولید شده قابل نمایش باشد , به یک نوروفروغ بگراند نیاز است , که به آن بک لایت میگویند     .

در نمایشگرهای نخستین     LCD از لامپ‌های فلوروسنت استعمال میشد , که به مرور لامپ‌های     LED جایگزین آنان شوید و تلویزیون‌های     LCD backlight LED یا این که به اختصار تلویزیون‌های     LED به بازار عرضه شد . امروزه بکلایت‌های     LED به دو صورت بخش اعظم در تلویزیون‌ها به عمل رفته اند     .

 

 

 

به صورت بدون واسطه     ( Direct ) : به این صورت که آرایه‌ای از لامپ‌های     LED در فواصلی معین , دقیقا در پشت پنل قرار گرفته و پنل به صورت بدون واسطه در معرض مرجع نوروفروغ قرار می گیرد    .

قرارگیری در لبه‌ها ( Edge ) : برای ساخت تلویزیون‌های LED با ضخامت کمتر , لامپ‌های LED به صورت ردیفی از لامپ‌های LED که به صورت فشرده در کنار نیز چیده شده‌اند , در حاشیه پنل قرار گرفته , و از روش ناکامی فروغ , پنل از نوروفروغ دور‌نما بهرمند می‌شود .

به چه شکل تشخیص دهیم بکلایت تلویزیون حاد شده است؟

با اعتنا به توضیحات فوق می‌توان به راحتی با بررسی فروغ و روشنایی دور‌نما , تشخیص فساد بک لایت تلویزیون را انجام بخشید , که به طور معمول جزو مانیتور تیره است یا این که مانیتور ظاهرا خاموش است و تصویر ندارد , که ولی در شرایط دوم تلویزیون صدا داراست , و در‌صورتی‌که با لامپ قوه از نزدیک مانیتور سنجیده شود , مشخص و معلوم میشود که تصویر موجود هست و صرفا نوروروشنایی دور‌نما نیست .

چه‌طور بک لایت تلویزیون را تعمیر کنیم

خرید بک لایت تلویزیون ال جی هزینه‌ی بالایی دارااست بدین ترتیب در صورت قابلیت تعمیر انجام می شود . روش بنیادین تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی , ردوبدل بدون نقص گروه LED های بکلایت است , که از مزایای تعمیر آن بوسیله کمپانی معتیر گلدیران , می‌توان به بهرمندی از نور و روشنایی یکنواخت , عدم فساد دوباره در کوتاه بازه زمانی , و بهرمندی از گارانتی شش ماهه تعمیر ( در دوران غیر گارانتی ) اشاره کرد .

در مدل‌های direct گاها تماشا میگردد بعضا از تعمیرکاران مبادرت به ردوبدل شاخه‌های بکلایت معیوب و یا این که تعمیر چراغ ال ای دی سوخته مینمایند , که ولی از لحاظ فنی مانعی برای انجام آن نیست و تنها خوبتر است با دور اندیشی از موردها پایین قصد به بدین فعالیت بگیریم :

 

LED یک قطعه نصفه هادی است و ارتفاع قدمت مشخصی داراست , از این رو اگرشاخه معیوب بده بستان گردد , این احتمال موجود است که دوباره شاخه دیگری هم مبتلا فساد گردد . چنانچه بیشتراز یک LED سوخته باشد یا این که در صورتی‌که قدمت به کار گیری از تلویزیون بالا باشد , احتمال این روخداد بیشتر است و درین حالت ردوبدل یک شاخه معیوب مقرون به صرفه نمی‌ باشد .

مختلف بودن طیف رنگ بکلایت تعویضی با طیف رنگ بکلایت اساسی دستگاه ( با اعتنا به دسته بکلایت تعویضی و میزان آلرژی دیده مشتری احتمال رویت این تفاوت در بازدید تلویزیون گوناگون است )

 

هشدار درباره ی تعمیرات غیر بنیادین بکلایت تلویزیون

گه گاه تماشا شده‌است , بعضا از تعمیرکاران غیر مجاز , از بکلایت کارکرده جهت تعمیر تلویزیون استعمال مینمایند , یا این که مبادرت به بده بستان تنها یک LED ازبک لایت یا این که پشت چراغدار به تابلوهایی گفته می شود که چاپ آن از کالا ترانسپرنت بوده و در پشت آن یک مرجع فروغ و روشنایی مثل مهتابی , چراغ کم مصرف و یا این که گروه ای از چراغ های ( ال . ای . دی ) جای دارد .

نوروفروغ ساطع شده از منشا روشنایی , تصویر عکس را روشن کرده و دیده اندازی قشنگ مثل یک نمایشگر ( ال . سی . دی ) ساخت می نماید .

تابلوهای بک لایت با برق شهر فعالیت می نمایند و مصرف برق آنان از یک چراغ کم مصرف نیز کمتر است .

با نصب تابلو روی دیوار در محل هایی که جای چراغ مهتابی یا این که چراغ های نور است و یا این که جاهایی که در حدود دکمه یا این که پریز برق است , میتوانید سیم آن را پنهان فرمایید ویا تابلو را طوری نصب کنید که با سوییچ برق روشن و خاموش شود .

صفحه ها یا این که به عبارت درست خیس فیلم های ترانسپارنتی طلق های واضح و پلاستیکی می باشند که برای به کارگیری در چاپگر های جوهر افشان یا این که لیزری درست شده گردیده اند .

این مدل فیلم ها گونه های متفاوتی از حیث ضخامت و بضاعت و توان انتقال فروغ و روشنایی دارا هستند . همینطور گونه های پشت چسبدار آنان نیزموجود هست .

نکته حائض اهمیت تفاوت فیلم های ترانسپارنت برای چاپگر های لیزری است . زیرا در چاپگر های لیزری از حرارت برای ذوب و ثبت تونر بر روی برگه به کارگیری می شود , نمیتوان از فیلم های ترانسپارنت معمولی درین دسته دستگاه چاپ ها بهره برد .

بدین ترتیب جور ویژه ای از این فیلم ها که برای به کار گیری در حالت حرارتی دستگاه چاپ های لیزری تاسیس شده است بایستی مورد به کارگیری قرارگیرد .

 

کاربرد تابلوهای بک لایت

- استعمال تحت عنوان تابلو های تبلیغاتی در دفتر , غرفه های نمایشگاهی

- به کار گیری در شرکت های برای معرفی تولیدها , لوگوی کمپانی و . . .

- استعمال در مطب پزشکان و دفتر مهندسین

- استعمال در رستوران ها و فست فود ها

- استعمال تحت عنوان دکورا سیون داخلی منازل به جهت زیبائی تعجب آور این تابلو ها

- مطلوب برای عروس و داماد بعنوان جایگزین چاپ عکس روی شاسی

- مطلوب جهت کادو دادن به خصوص با چاپ عکس عزیزانتان بر روی آن

بک لایت یا این که پشت چراغدار به تابلوهایی گفته می شود که چاپ آن از متاع ترانسپرنت بوده و در پشت آن یک مبداء نوروفروغ مثل مهتابی , چراغ کم مصرف و یا این که گروه ای از چراغ های ( ال . ای . دی ) جای‌دارد .

فروغ و روشنایی ساطع شده از منشاء نوروفروغ , تصویر عکس را روشن کرده و دیده اندازی قشنگ مانند یک نمایشگر ( ال . سی . دی ) ساخت می نماید .

تابلوهای بک لایت با برق شهر عمل می نمایند و مصرف برق آن‌ها از یک چراغ کم مصرف نیز کمتر است .

با نصب تابلو روی دیوار در محل هایی که جای چراغ مهتابی یا این که چراغ های فروغ و روشنایی است و یا این که جاهایی که در حدود دکمه یا این که پریز برق است , می‌توانید سیم آن را نهفته فرمایید و یا این که تابلو را طوری نصب فرمائید که با سوییچ برق روشن و خاموش شود .

ورقه ها یا این که به عبارت درست خیس فیلم های ترانسپارنتی طلق های واضح و پلاستیکی می‌باشند که برای استعمال در دستگاه چاپ های جوهر افشان یا این که لیزری درست شده گردیده اند .

این جور فیلم ها اشکال متمایز از نظر ضخامت و بضاعت و توان انتقال فروغ و روشنایی دارا هستند . همینطور گونه های پشت چسبدار آن ها هم جان دار هست .

نکته قابل توجه فیلم های ترانسپارنت برای چاپگر های لیزری است . زیرا در پرینترهای لیزری از حرارت برای ذوب و ثبت تونر بر روی ورقه به کارگیری می شود , نمیتوان از فیلم های ترانسپارنت معمولی در‌این دسته پرینتر ها بهره برد .

براین اساس گونه ویژه ای از این فیلم ها که برای به کارگیری در حالت حرارتی چاپگر های لیزری تاسیس شده است.

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 تاریخچه...       کارت...

مشخصات مدیر وبلاگ

آرمان [0]

در این وبلاگ در مورد چالش های انواع متفاوت چاپ صحبت میکنیم و اینکه چه نوع چاپ هایی و از چه نوع طیف رنگ هایی استفاده بشه بهتره. پس با ما همراه باشید.
ویرایش

دوستان

فیلم ساخت لایت باکس آلومینیومی چاپ دیجیتال چاپ دیجیتال حرفه ای چاپ دیجیتال ارزان چاپ دیجیتال فوری چاپ دیجیتال تهران قیمت چاپ دیجیتال چاپ دیجیتال چیست چاپ دیجیتال کتاب انواع چاپ دیجیتال چاپ ارزان چاپ فوری چاپ بنر چاپ بنر ارزان چاپ بنر فوری سفارش چاپ بنر قیمت چاپ بنر چاپ بنر تهران چاپ دیجیتال بنر چاپ بنر تبلیغاتی انواع بنر فوم برد چاپ فوم برد تخته شاسی چاپ تخته شاسی فضای داخلی چاپ فضای داخلی چاپ بک لایت تابلو بک لایت چاپ گلاسه کاغذ عکاسی چاپ کاغذ عکاسی چاپ روی بوم چاپ متالایز فضای خارجی چاپ فضای خارجی کاغذ دیواری چاپ کاغذ دیواری چاپ پارچه چاپ روی پارچه مرکز چاپ پارچه چاپ مش چاپ فلکس کارت ویزیت چاپ کارت ویزیت چاپ روی سنگ چاپ کاغذ چاپ کاتالوگ چاپ بروشور چاپ تراکت چاپ عکس چاپ روی تیشرت چاپ بنر تولد چاپ بنر تسلیت چاپ روی کاشی تابلو فلکس چاپ فلز euro-math-soc.eu wiki.sirrus.com.br nadrewiki.ethernet.edu.et www.p2pjd.com vtservices85.fr sualaptop365.edu.vn www.mlr.aaf.pl در مورد تابلو فلکسی بخوانید دوره آموزش سئو دیجیتال مارکتر کیست
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ